اپلیکیشن تلگرام و برخی امکانات
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


شاید شما به عنوان کاربری که به تازگی به اپلیکیشن تلگرام پیوسته اید و یا حتی کاربری که چندین سال است از این پیام رسان استفاده می کنید بخواهید بدانید تلگرام چیست و چه کسی آن را کنترل می کند؟ سرمایه تلگرام از کجا آمده است و چرا این اپلیکیشن از سایر پیام رسان های مشابه محبوبیت بیشتری دارد؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهیم و شما را با این برنامه آشنا کنیم و برخی از ویژگی های آن را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با برنامه پیام رسان تلگرام

تلگرام یکی از پرطرفدارترین برنامه های پیام رسان در جهان است که امکانات فراوانی که دارد آن را برای کاربران جذاب کرده و تعداد کاربران زیادی در سراسر جهان دارد. این پیام رسان علاوه بر رایگان بودن تمامی سرویس ها، در بین سایر برنامه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی بسیار سریع و امن است. اینها ویژگی هایی است که این برنامه را از سایر برنامه های پیام رسان متمایز می کند. به عنوان مثال، تلگرام از یک سیستم رمزگذاری سرتاسر استفاده می کند و به شخص دیگری اجازه دسترسی به حریم خصوصی شما را نمی دهد. این ویژگی امنیت تلگرام را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

با کوک موبایل همراه باشید تا در این مقاله بیشتر در مورد تلگرام و ماهیت آن صحبت کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به توضیحات تکمیلی در مورد هر قسمت و مراحل شرح داده شده، می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان کوک موبایل تماس گرفته و راهنمایی های دقیق را جویا شوید. برای  دانلود برنامه اندروید خود همراه باشید.


تلگرام چیست؟

تلگرام برای اولین بار در سال 2013 راه اندازی شد و یک برنامه پیام رسانی است که به شما امکان ارسال و دریافت پیام های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را به صورت رایگان از طریق اینترنت می دهد. این برنامه رمزگذاری شده همچنین به شما امکان می دهد گروه ایجاد کنید، چت گروهی داشته باشید و کانال هایی برای اهداف شخصی و تجاری ایجاد کنید. این برنامه بسیار قابل اعتماد است و انواع مختلفی از ویژگی های چت و چت امن را ارائه می دهد. تلگرام با اضافه شدن ویژگی های جدید، حتی اگر جزئی باشد،  دانلود تلگرام اصلی با لینک مستقیم . مرتبا به روز می شود و ما سعی می کنیم باگ های عملکرد جزئی را برطرف کنیم. یکی از قابلیت های اضافه شده در آپدیت، امکان برقراری تماس صوتی مستقیم است. اما به دلایلی این قابلیت در کشور عزیزمان ایران و برخی کشورهای دیگر غیرفعال شده و انتظار می رود در سایر نقاط نیز اجرا شود. به زودی جهان


تلگرام نه تنها یک برنامه امن و سریع برای ارسال پیام های متنی، فیلم، عکس و فایل در سراسر مرزها است، بلکه یکی از محبوب ترین برنامه های چت برای آیفون و اندروید در جهان مانند iMessage، Facebook Messenger، WhatsApp و Skype است. و دیگران. سایر برنامه های پیام رسان در حال رقابت هستند.

اپلیکیشن تلگرام آیفون با ارائه پیام‌رسانی آسان و یک سیستم غیرمتمرکز جدید امنیت و سرگرمی را به ارمغان می‌آورد که به هر کاربری اجازه می‌دهد با ایجاد و اشتراک‌گذاری آرشیو پیام‌ها و فایل‌ها، کاربران به راحتی هر متن، عکس و فایلی را برای یکدیگر ارسال کنند.

برخی از امکانات تلگرام

تلگرام مملو از امکانات و قابلیت های مختلف است که هر کاربری را به خود جذب می کند و همین قابلیت ها باعث شده تا برنامه تلگرام بسیار محبوب شود. البته در این قسمت کوتاه نمی توان تمامی امکانات و امکانات تلگرام را بیان کرد، به همین دلیل با توجه به امکانات فراوان تنها به ویژگی های اصلی تلگرام که سرعت و امنیت بالای آن است اشاره می کنیم. سرعت و امنیت در تبادل داده ها، اگرچه ساده و رایگان است، اما باعث محبوبیت این برنامه در بین کاربران به عنوان پیام رسان بین المللی شده است. تقریباً می‌توانید از تلگرام در تمامی دستگاه‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و iOS استفاده کنید. تلگرام از یک سیستم رمزگذاری end-to-end استفاده می کند و در نتیجه از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند. چت خصوصی یا پیام مخفی در تلگرام (Telegram Secret Chat) به معنای گفتگوی خصوصی در تلگرام است. اگر با مخاطب مورد نظر خود مکالمه خصوصی داشته باشید، وارد محیط مکالمه متفاوتی نسبت به محیط مکالمه پیش فرض با مخاطب خود خواهید شد که دارای روش رمزگذاری سرتاسری است، به این معنی که پیام ها در پیام باقی نمی مانند. سرور تلگرام ولی فقط روی دستگاه کنارش دیده میشه. در این روش ارتباطی هیچ اثری از ارتباط شما باقی نمی ماند. همچنین یک ویژگی حذف خودکار وجود دارد که به طور خودکار پیام های شما را پس از مدتی حذف می کند. البته امکان ارسال پیام در چت خصوصی وجود ندارد.

از دیگر امکانات بسیار زیاد این برنامه پیام رسان می توان به موارد زیر اشاره کرد. یکی از ویژگی هایی که می تواند به ویژه برای حساب های کاربری تجاری و تجاری مفید باشد، وجود ربات های تلگرام است. بسیاری از ربات های تلگرام وجود دارند که ارسال پیام، ایده و نظر در تلگرام را برای صاحبان مشاغل و کاربران عادی آسان می کنند.

ویژگی دیگر حالت شب است که نه تنها به کاهش فشار چشم در هنگام استفاده از اپلیکیشن در شب کمک می کند، بلکه تا حدودی به صرفه جویی در باتری گوشی شما کمک می کند. در حالی که می توانید هر زمان که بخواهید حالت شب را فعال کنید، می توانید آن را به طور خودکار نیز فعال کنید.

از جمله امکاناتی که بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند اپلیکیشن تلگرام به کاربران ارائه می‌کنند، امکان نمایش آخرین وضعیت آنلاین هر کاربر است. این ویژگی به ما این امکان را می دهد که بدانیم کاربران منتخب تلگرام چه زمانی آنلاین و چه زمانی آفلاین هستند. اگرچه این ویژگی از بسیاری جهات مفید است، اما ممکن است در برخی شرایط مطلوب نباشد و ما نمی خواهیم کسی از وضعیت آنلاین ما مطلع شود. بنابراین می توانید آخرین بازدید خود از تلگرام (تلگرام آخرین بازدید) را مخفی کرده و با وارد شدن به قسمت تنظیمات مربوطه آن را به آخرین بازدید تغییر دهید.

اپلیکیشن تلگرام علاوه بر کار بر روی اندروید و iOS به صورت آنلاین نیز قابل اجرا است. این بدان معناست که شما می توانید تلگرام را روی رایانه شخصی، لپ تاپ و غیره خود بدون نصب برنامه یا برنامه اضافی از طریق مرورگر خود اجرا کنید. علاوه بر این، یک نسخه دسکتاپ نیز وجود دارد که می توانید آن را از وب سایت رسمی تلگرام دانلود و بر روی رایانه خود (ویندوز و مک) نصب و اجرا کنید.





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: